الحياة المسيحية
مش هي حضور الكنيسة ولا الاجتماعات..في الكتاب المقدس لا يوجد ذكر لاجتماعات ولا مؤتمرات ولا نهضات.. دي حاجات إحنا عملناها عشان تساعدنا نعيش حياة مسيحية صحيحة!
الحياة المسيحية الصحيحة هي إننا نكون "رائحة المسيح الذكية".. هي إننا نكون "ملح للأرض ونور للعالم"!
هي إن احنا كل واحد يحمل صليبه ويتبعه.. أي يتبع المسيح
حمل الصليب مش هو مراتك النكدية ولا جوزك البخيل.. الصليب هو في الحقيقة إستعداد لخدمة الناس.. وغسل أرجلهم.. ومحبتهم لغاية الموت لأجلهم! مش هو ده الصليب اللي حمله السيد لأجلنا؟
يا تري هنحضر الاجتماعات والكنايس باتجاه مختلف؟ ولا هانفضل عايشين الحياة المسيحية الرتيبة؟
| روابط هذه التدوينة قابلة للنسخ واللصق | |
| URL | |
| HTML | |
| BBCode | |





0 التعليقات :